søndag 3. august 2014

Lengsel

1. august har passert, og om bare en liten måned skriver vi september - den første høstmåneden. 

For meg markerer 1. september startskuddet for førjulstiden, og jeg kjenner jeg allerede begynner å lengte etter denne tiden. Sommeren står på hell og jeg ser virkelig fram til mørke kvelder med te og stearinlys, kjølige morgener med dis og vinterlukt, samt stadige påminnelser om at julen nærmer seg. Jeg gleder meg til den første julebrusen er på plass i butikken, klementinduft og julereklamer. Jeg vil tippe de første juletegnene vil vise seg om bare to små måneder, og det syns jeg er helt perfekt.


Noen vil kanskje kalle meg sprø eller gal, men lengselen etter jul har fått meg til å sniklytte til julemusikk på Youtube, blant annet til denne:


Det å glede seg, å lengte, er noe av det fineste jeg vet om.

For meg er førjulstiden noe av det beste med julen. 

1 kommentar: