torsdag 25. april 2013

Og så til bloggnavnet...

For meg er julestemning den aller
beste følelsen jeg kan ha.
Julestemningen er magisk, overveldende,
og den rommer så uendelig mye.

Den rommer lukter, smaker, forventninger, gleder og sorger.
Den rommer julemusikk, julefilmer, 
julegaver, juletrær, julepynt og julekaker. 
Den rommer barnslige minner og 
en påminnelse om livets virkelige verdier.

Enten man er kristen eller ei
(noe jeg ikke er selv),
er julen tross alt selve symbolet for
nestekjærlighet.

Vi stopper opp et øyeblikk og ser hverandre.


Julestemning betyr enormt mye for meg
og jeg gleder meg til å kjenne på den
når det nærmer seg jul igjen.
Er jeg ekstra heldig dukker den opp
en eller to eller tre ganger i løpet av året også.

Og julestemning, alle disse følelsene, tankene 
og minnene vi forbiner med jul, 
er for meg lagret i et eget julehjerte.

Jeg gleder meg til å kjenne julehjertet mitt banke igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar