lørdag 21. desember 2013

Julehjertets adventskalender 21. desember

Dagens julesang er:

"Jeg er så glad hver julekveld"

Julesangen er skrevet av Marie Wexelsen, mens Peder Knudsen står bak melodien. En helnorsk julesang med andre ord. Både tekst og melodi ble skrevet i 1859.

Kos deg med denne vakre sangen. Snart er julekvelden endelig her!


Jeg er så glad hver julekveld,
for da ble Jesus født;
da lyste stjernen som en sol
og engler sang så søtt.
Det lille barn i Betlehem,
han var en konge stor
som kom fra himlens høye slott
ned til vår arme jord.
Nå bor han høyt i himmerik,
han er Guds egen sønn,
men husker alltid på de små
og hører deres bønn.
Da tenner moder alle lys
så ingen krok er mørk;
hun sier stjernen lyste så
i hele verdens ørk.
Jeg holder av vår julekveld
og av den herre Krist,
og at han elsker meg igjen,
det vet jeg ganske visst.


Fra 1.-24. desember vil jeg presentere én julesang hver dag.
Julesangene vil være norske eller oversatt til norsk.

Ha en gledelig adventstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar