onsdag 11. desember 2013

Trist julenytt

Det blir visst grønn jul i år, skal vi tro metrologene. I hvert fall her på Østlandet.

Må ærlig innrømme at jeg syns det er ganske triste nyheter. Det er jo nettopp snø og kulde som gjør julen i Norge så lun og vakker. Et, eller flere, av mine beste barndomsminner er fra julaften etter pakkeåpningen. Mens vi presset ned siste kakestykke, var det alltid en som utbrøt; "Se, det snør ute!" Og det gjorde det, gitt! År etter år! 

Kanskje jeg romantiserer disse øyeblikkene noe voldsomt, men snøen skapte virkelig julemagi. Jeg krysser fingrene for nok en hvit jul, men troen er ikke så sterk lenger. Det er tross alt bare er 13 dager (!) igjen til julaften, og værvarselet ser ikke lovende ut.

Men: Jul skal det bli uansett, snø eller ei!

 De siste dagene har vi heldigvis hatt litt snø, og det satte julestemningen i sving!

Kaninene kjente snø under potene for første gang:


Tror de syns det var like stas som meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar