søndag 8. desember 2013

Julehjertets adventskalender 8. desember

Dagens julesang er:

"Lys i desember"

Denne julesangen finner jeg dessverre lite informasjon om, men den er kjent fra julekalenderen Jul i Blåfjell. Det er Oslo Domkirkes Guttekor som synger sangen.

 Sangen er helt ny sammenlignet med de andre julesangene jeg har presentert, men jeg syns den er såpass fin at jeg velger å presentere den her. Dessuten passer den så bra i dag ettersom vi skal tenne to lys i kveld. Vi nærmer oss jul!


Vi tenner lys i desember,
i mørket kan ingen se.
Vi rekker ut en hånd
og knytter vennskapsbånd
her rundt vårt vakre juletre.

Vi tenner lys i desember,
et lys for en ukjent venn.
Vårt lys skal brenne ned,
for glede, håp og fred,
så vi kan feire jul igjen.

Vi tenner lys i desember
når dagene blir til kveld.
Er lys i alt det blå,
for store og for små,
som feirer jul i bygd og fjell.


Fra 1.-24. desember vil jeg presentere én julesang hver dag. 
Julesangene vil være norske eller oversatt til norsk.

Ha en gledelig adventstid!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar